تبلیغات
حجاب و عفاف - 2 - استحكام پیوند خانوادگی
 
حجاب و عفاف
چادر حجاب پسندیده است.
شك نیست كه هر چیزی كه موجب تحكیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین گردد ، برای كانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید حداكثر كوشش مبذول شود . و بالعكس هر چیزی كه‏ باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان گردد به حال زندگی خانوادگی‏ زیانمند است و باید با آن مبارزه كرد
اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذهای جنسی به محیط خانوادگی و در كادر ازدواج مشروع ، پیوند زن و شوهری را محكم می‏سازد و موجب اتصال بیشتر زوجین به یكدیگر می‏شود
فلسفه پوشش و منع كامیابی جنسی از غیر همسر مشروع ، از نظر اجتماع‏ خانوادگی اینست كه همسر قانونی شخص از لحاظ روانی عامل خوشبخت كردن او به شمار برود ، در حالی كه در سیستم آزادی كامیابی ، همسر قانونی از لحاظ روانی یك نفر رقیب و مزاحم و زندانبان به شمار می‏رود و در نتیجه كانون‏ خانوادگی براساس دشمنی و نفرت پایه‏گذاری می‏شود
علت اینكه جوانان امروز از ازدواج گریزانند و هر وقت به آنان پیشنهاد می‏شود ، جواب می‏دهند كه حالا زود است ، ما هنوز بچه‏ایم ، و یا به عناوین‏ دیگر از زیر بار آن شانه خالی می‏كنند همین است . و حال آنكه در قدیم یكی‏ از شیرین‏ترین آرزوهای جوانان ازدواج بود . جوانان پیش از آنكه به بركت‏ دنیای اروپا كالای زن اینهمه ارزان و فراوان گردد ، " شب زفاف را كم از تخت پادشاهی " نمی‏دانستند
ازدواج در قدیم پس از یك دوران انتظار و آرزومندی انجام می‏گرفت و به‏ همین دلیل زوجین یكدیگر را عامل نیكبختی و سعادت خود می‏دانستند ، ولی امروز كامجوئیهای جنسی در غیر كادر ازدواج به‏ حد اعلی فراهم است و دلیلی برای آن اشتیاقها وجود ندارد
معاشرتهای آزاد و بی‏بند وبار پسران و دختران ، ازدواج را به صورت یك‏ وظیفه و تكلیف و محدودیت در آورده است كه باید آن را با توصیه‏های‏ اخلاقی و یا احیانا - چنانكه برخی از جرائد پیشنهاد می‏كنند - با اعمال زور بر جوانان تحمیل كرد
تفاوت آن جامعه كه روابط جنسی را محدود می‏كند به محیط خانوادگی و كادر ازدواج قانونی ، با اجتماعی كه روابط آزاد در آن اجازه داده می‏شود اینست‏ كه ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت ، و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است . در سیستم روابط آزاد جنسی ، پیمان ازدواج به‏ دوران آزادی دختر و پسر خاتمه می‏دهد و آنها را ملزم می‏سازد كه به یكدیگر وفادار باشند و در سیستم اسلامی به محرومیت و انتظار آنان پایان می‏بخشد
سیستم روابط آزاد اولا موجب می‏شود كه پسران تا جائی كه ممكن است از ازدواج و تشكیل خانواده سر باز زنند و فقط هنگامی كه نیروهای جوانی و شور و نشاط آنها رو به ضعف و سستی می‏نهد ، اقدام به ازدواج كنند و در این‏ موقع زن را فقط برای فرزند زادن و احیانا برای خدمتكاری و كلفتی بخواهند ، و ثانیا پیوند ازدواجهای موجود را سست می‏كند و سبب می‏گردد به جای‏ اینكه خانواده بر پایه یك عشق خالص و محبت عمیق استوار باشد و هر یك‏ از زن و شوهر همسر خود را عامل سعادت خود بداند بر عكس به چشم رقیب و عامل سلب آزادی و محدودیت ببیند و چنانكه اصطلاح‏ شده است یكدیگر را زندانبان بنامند
وقتی پسر یا دختری می‏خواهد بگوید ازدواج كرده‏ام ، می‏گوید برای خودم‏ زندانبان گرفته‏ام . این تعبیر برای چیست ؟ برای اینكه قبل از ازدواج‏ آزاد بود هر كجا بخواهد برود ، با هر كس بخواهد بر قصد ، بلاسد ، هیچكس‏ نبود كه بگوید بالای چشمت ابرو است . ولی پس از ازدواج این آزادیها محدود شده است ، اگر یك شب دیر به خانه بیاید مورد مؤاخذه همسرش قرار می‏گیرد كه كجا بودی ؟ و اگر در محفلی با التهاب با دختری بر قصد ، همسرش به او اعتراض می‏كند . واضح است كه روابط خانواده در چنین سیستمی‏ تا چه اندازه سرد و سست و غیر قابل اطمینان است . بعضی‏ها مانند برتراند راسل پنداشته‏اند كه جلوگیری از معاشرتهای آزاد صرفا به خاطر اطمینان مرد نسبت به نسل است ، برای حل اشكال ، استفاده‏ از وسائل ضد آبستنی را پیشنهاد كرده‏اند ، در صورتی كه مسأله ، تنها پاكی‏ نسل نیست . مسأله مهم دیگر ایجاد پاكترین و صمیمی‏ترین عواطف بین زوجین‏ و برقرار ساختن یگانگی و اتحاد كامل در كانون خانواده است . تأمین این‏ هدف وقتی ممكن است كه زوجین از هرگونه استمتاع از غیر همسر یا همسران‏ قانونی چشم بپوشند ، مرد چشم به زن دیگر نداشته باشد و زن نیز در صدد تحریك و جلب توجه كسی جز شوهر خود نباشد ، و اصل ممنوعیت هر نوع‏ كامیابی جنسی در غیر كادر خانواده حتی قبل از ازدواج هم رعایت گردد
به علاوه ، زنی كه تا اینجا پیش رفته است كه به پیروی از امثال راسل و تقلید از صاحبان مكتب " اخلاق نوین جنسی " با داشتن همسر قانونی ، عشق خود را در جای دیگر جستجو می‏كند و با مرد مورد عشق و علاقه‏ خود همبستر می‏شود ، چه اطمینانی هست كه به خاطر همسر قانونی كه چندان‏ مورد علاقه‏اش نیست وسائل ضد آبستنی به كار برد و از مرد مورد عشق و علاقه‏ خود آبستن نشود و فرزند را به ریش همسر قانونی نبندد . قطعا چنین زنی‏ مایل است كه فرزندی كه به دنیا می‏آورد از مرد مورد علاقه‏اش باشد نه از مردی كه فقط به حكم قانون همسر او است و الزاما به حكم قانون نباید از غیر او آبستن بشود . همچنان مرد نیز طبعا علاقه‏مند است كه از زن مورد عشق‏ و علاقه‏اش فرزند داشته باشد نه از زنی كه با زور قانون به او پیوند كرده‏اند . دنیای اروپا عملا نشان داده است كه با وجود وسائل ضد آبستنی ، آمار فرزندان غیر مشروع وحشت‏آور است


نوع مطلب : سیمای حقیقی مسأله حجاب، 
برچسب ها : استحكام پیوند خانوادگی،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
یکشنبه 25 تیر 1396 08:53 ق.ظ
I know this web site offers quality dependent posts and other stuff, is
there any other website which presents these data in quality?
یکشنبه 14 آذر 1389 01:03 ب.ظ
gore babaye hejab aslan webe khobi nadari kheili tarsoo hasti age in nazaro to webloget nazari
حسین باقریالان داغی نمی فهمی آره من میترسم ولی نه از کسی بلکه از بی حجابی.
سعی کن خود تو اصلاح کنی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی