تبلیغات
حجاب و عفاف - سیمای حقیقی مسأله حجاب
 
حجاب و عفاف
چادر حجاب پسندیده است.
حقیقت امر اینست كه در مسأله پوشش - و به اصطلاح عصر اخیر حجاب - سخن در این نیست كه آیا زن خوب است پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا عریان ؟ روح سخن اینست كه آیا زن و تمتعات مرد از زن باید رایگان باشد ؟ آیا مرد باید حق داشته باشد كه از هر زنی در هر محفلی حداكثر تمتعات‏ را به استثناء زنا ببرد یا نه ؟ اسلام كه به روح مسائل می‏نگرد جواب می‏دهد : خیر ، مردان فقط در محیط خانوادگی و در كادر قانون ازدواج و همراه با یك سلسله تعهدات سنگین‏ می‏توانند از زنان به عنوان همسران قانونی كامجوئی كنند ، اما در محیط اجتماع استفاده از زنان بیگانه ممنوع است . و زنان نیز از اینكه مردان‏ را در خارج از كانون خانوادگی كامیاب سازند به هر صورت و به هر شكل‏ ممنوع می‏باشند
درست است كه صورت ظاهر مسأله اینست كه زن چه بكند ؟ پوشیده بیرون‏ بیاید یا عریان ؟ یعنی آنكس كه مسأله به نام او عنوان می‏شود زن است ، و احیانا مسأله با لحن دلسوزانه‏ای طرح می‏شود كه آیا بهتر است زن آزاد باشد یا محكوم و اسیر و در حجاب ؟ اما روح مسأله و باطن مطلب چیز دیگر است‏ و آن اینكه آیا مرد باید در بهره‏كشی جنسی از زن ، جز از جهت زنا ، آزادی‏ مطلق داشته باشد یا نه ؟ یعنی آنكه در این مسأله ذی نفع است مرد است نه‏ زن ، و لااقل مرد از زن در این مسأله ذی نفع‏تر است . به قول ویل دورانت‏ : " دامنهای كوتاه برای همه جهانیان بجز خیاطان نعمتی است "
پس روح مسأله ، محدودیت كامیابیها به محیط خانوادگی و همسران مشروع ، یا آزاد بودن كامیابیها و كشیده شدن آنها به محیط اجتماع است . اسلام‏ طرفدار فرضیه اول است
از نظر اسلام محدودیت كامیابیهای جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع‏ ، از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع كمك می‏كند ، و از جنبه‏ خانوادگی سبب تحكیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت كامل بین‏ زوجین می‏گردد ، و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفاء نیروی كار و فعالیت اجتماع می‏گردد ، و از نظر وضع زن در برابر مرد ، سبب می‏گردد كه‏ ارزش زن در برابر مرد بالا رود
فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است . بعضی از آنها جنبه روانی‏ دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی ، و بعضی دیگر جنبه اجتماعی ، و بعضی‏ مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او
حجاب در اسلام از یك مسأله كلی‏تر و اساسی‏تری ریشه می‏گیرد و آن اینست‏ كه اسلام می‏خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به‏ محیط خانوادگی و در كادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای كار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر كه كار و فعالیت‏ را با لذتجوئیهای جنسی به هم می‏آمیز دل ، اسلام می‏خواهد این دو محیط را كاملا از یكدیگر تفكیك كند


نوع مطلب : اهمیت حجاب، 
برچسب ها : سیمای حقیقی مسأله حجاب،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
شنبه 31 تیر 1396 03:10 ق.ظ
I'm gone to convey my little brother, that he should also pay a visit this
webpage on regular basis to take updated from latest news update.
چهارشنبه 21 تیر 1396 01:05 ب.ظ
This is the right webpage for anybody who hopes to
understand this topic. You understand so much its
almost tough to argue with you (not that I personally would want to?HaHa).
You certainly put a brand new spin on a topic which has been discussed for decades.
Excellent stuff, just wonderful!
جمعه 25 فروردین 1396 05:19 ب.ظ
Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was
just curious if you get a lot of spam remarks? If so how do you reduce it,
any plugin or anything you can advise? I get so much lately
it's driving me mad so any help is very much appreciated.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی